![]() |
|
och andra specialiter från gata till High end racingdelar. |
|
|
|
Zündapp Minitherm topplock 50cc framtaget med den rätta
utformningen av förbränningsrummet. Beställningsnummer:Z278-02.107-50cc. Minitherm 50 Pris kr |
|
![]() |
|
![]() |
|
Zündapp Minitherm topplock 70cc framtaget med den rätta
utformningen av förbränningsrummet. Beställningsnummer: Minitherm 70 Pris kr |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
Zündapp Supertherm topplock 50cc framtaget med den rätta
utformningen av förbränningsrummet. Stora kraftiga kylflänsar Beställningsnummer: Supertherm 50 Pris kr |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
Zündapp Supertherm topplock 70cc framtaget med den rätta
utformningen av förbränningsrummet. Stora kraftiga kylflänsar Beställningsnummer: Supertherm 70 Pris kr |
|
![]() |
|
![]() |
|
Zündapp KS-50 fläktkylda topplocket med orginal 39 mm diameter på förbränningsrummet. Jag kan även sätta upp toppen i svarven, och ändra förbränningsrummets storlek efter dina önskemål. Pinnbultsmönster 46 x 46 mm Pris på topplocket 595 kronor Pris på omsvarvning av förbränningsrum 500 kronor |
|
![]() |
![]() |
Zündapp 50cc MOFA topplocket med orginal 39 mm diameter på förbränningsrummet. Jag kan även sätta upp toppen i svarven, och ändra förbränningsrummets storlek efter dina önskemål. Pinnbultsmönster 42 x 42 mm Pris på topplocket 395 kronor Pris på omsvarvning av förbränningsrum 500 kronor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Zündapp KS-50 Solfjäder topplocket med orginal 39 mm diameter på förbränningsrummet. Jag kan även sätta upp toppen i svarven, och ändra förbränningsrummets storlek efter dina önskemål. Pinnbultsmönster 46 x 46 mm Pris på topplocket 595 kronor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Zündapp KS-70 Supertherm topplocket orginalmodellen med 45 mm diameter på förbränningsrummet. Förbränningsrummet ser ut som orginalet med offset på tändstiftet. Pinnbultsmönster 46 x 46 mm Pris på topplocket 895 kronor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Zündapp KS-80 topplock med orginal 46 mm diameter på förbränningsrummet. Jag kan även sätta upp toppen i svarven, och ändra förbränningsrummets storlek efter dina önskemål. Pinnbultsmönster 55 x 55 mm Pris på topplocket 595 kronor Pris på omsvarvning av förbränningsrum 500 kronor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Specialfixad solfjädertopp som jag svarvar förbränningsrummet så det passar för 45 mm borrning. Lämplig cylle till exempel Minitherm 70cc. Topplocket har rätt typ av förbränningsrum med rätt radie och gryta. Vill ni beställa ett topplock som det här anger ni: 284-02.125-70cc Pris 1200 Kronor. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
Derbi Senda Topplock med löst förbränningsrum! För borrning 39,90mm. Beställningsnummer:CUL-993 Pris 895 kr |
|
![]() |
|
|
|
Derbi Senda Topplock med löst förbränningsrum! För borrning 48mm. Beställningsnummer:CUL-992 Pris 895 kr |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
Sachs S och GS Topplock För kolvdiameter 48mm! Pinnbultsmönster 56x56 mm. Beställningsnummer:Huige 3326 Pris kr |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
Minarelli P6 vattenkylt topplock!! Jag har några spritt nya helt orginal. samt några snygga beganade liggandes på hyllan för er som vill ha lite kultgrejor! . Avsedda för Minarelli P6 Corsa Corta Crossmotorn men kan nog bli snygga på andra motorer med.;=) Fungerar lika bra på både luftkylda som vattenkylda motorer. För kolvdiameter 40,3mm! Pinnbultsmönster 48x48 mm. Beställningsnummer:Minarelli P6 topplock 50cc Pris på förfrågan kr |
|
![]() |
|
![]() |
|
Här kommer ett urval av renoverade topplock i varierande utförande och storlek.. Priserna varierar med omfattningen. Men det brukar kosta mellan 1500-2000 kronor per jobb. Ni skickar in ert gamla topplock till mig så fixar jag resten. Glasblästring och rengöring av topplock tillkommer på priset, om ni önskar den tjänsten. |
|
![]() |
|
Pärontopp specialfixas till önskad borrning mellan 39 till 46 mm. Ni skickar hit en ren och fin topp,och jag sätter dit en ny insats, och anpassar därefter borrning klämspalt osv! Pris ca 1600 Kronor |
|
![]() |
|
Zündapptopplock till vattenkylda 50 och 70cc motorer. specialfixas till önskad borrning från 39 upp till 45 mm. Ni skickar hit en ren och fin topp,och jag sätter dit en ny insats, och anpassar därefter borrning klämspalt osv! Pris ca 1600 Kronor |
|
![]() |
|
Sachstopplock till EKF motorn här, med förbränningsrum för en 41 mm kolv. Förbränningsrumen anpassas till önskad borrning, från 38 upp till 45 mm. Ni skickar hit en ren och fin topp, och jag sätter dit en ny insats, och anpassar därefter borrning klämspalt osv! Pris ca 1600 Kronor |
|
![]() |
|
Scootertopplock 50 och 70cc motorer. specialfixas till önskad borrning från 39 upp till 50 mm. Ni skickar hit en ren och fin topp,och jag svarvar ett nytt förbränningsrum, och anpassar klämspalt osv! Pris mellan 500-1000 Kronor |
|
![]() |
|
Zündapptopplock specialombyggt Supertherm, för att passa Polini 48 mm cylinder. Ny insats VRM special, Anpassas därefter för borrning klämspalt osv! Pris ca 1800 Kronor |
|
![]() |
|
Gileratopplock till 50 och 70cc motorer. specialfixat till 48mm borrning. Ni fixar hit en ren och fin topp, och jag slöjdar ett bättre förbränningsrum än det var tidigare.., Pris ca 800 Kronor |
|
![]() |
|
Topplock till Suzuki TS80 motor. specialfixat till 48 mm. Ni skickar hit en topp,och jag sätter dit en ny insats, och anpassar därefter för borrning klämspalt osv! Pris ca 1600 Kronor |
|
![]() |
|
![]() |
Yamahas luftkylda PW-80 topp som behövde en rejäl renovering. Pris 1600 kronor |
![]() |
Yamahas vattenkylda DT-125 topp som behövde en renovering. Snygg och fin efterbehandling Pris 700 kronor |
![]() |
Hondatopp som behövde en rejäl renovering. Byte av förbränningsrum som är anpassat för 45 mm borrning. Pris 1600 kronor |
Ett gammalt och slitet förbränningsrum till en Minarelli 50cc. Det blev tvunget att byta ut hela förbränningsrummet. Topplocket kom från Holland ända vägen hit till VRM :=)! Priset på operationen ca 1600 Kronor |
|
![]() |
![]() |
Många gånger kommer jobben hit i det här skicket.. Fullständigt slut och bortom all hopp att reparera utom att byta ut hela förbränningsrummet. Men som tur är så löser vi även det här på VRM ! :=) Priset på operationer i den här omfattningen ca 1800 Kronor |
|
![]() |
![]() |
Det är inte ovanligt att dessa toppar kommer hit i det här skicket.. Spruckna förbränningsrum,sönderhackade av trasiga vevlager och kolvringar Packningsytan planad på betonggolvet och bortom all räddning utom att byta ut hela förbränningsrummet. Vi löser även det här på VRM ! :=) Priset på operationer i den här omfattningen ca 1900 Kronor |
|
![]() |
![]() |
Zündapptopplock till vattenkylda KS-175cc motorer. Specialfixas till 62mm borrning. Ni skickar hit en ren och fin topp,och jag sätter dit en ny insats, och anpassar därefter borrning klämspalt osv! Pris ca 1900 Kronor |
|
![]() |
|
Vattenskootertopp utan lösa insatser som behövde nya förbränningsrum och planfräsning. Priset på den här typen av reparation ca 2500 Kronor |
|
![]() |
|
Vibrationsdämpare till kylflänsar hittar du på Zündappsidan. |
|
![]() |
|
![]() |
Gamla topplock har inte alltid den bästa utformningen på förbränningsrummet. Dels så har det många gånger fel squishband, fel kompressionsförhållande, ocentrerat tändstiftshål dessutom utformad efter blyad bensin. Eller så är det helt enkelt sönderkört efter ett haveri. Då löser jag det med att fräsa ur det gamla förbränningsrummet och ersätter det med ett nytt svarvat för blyfri bensin och centrerat tändstift. Pris från 1600 kr Topplocket färdigt med det nya förbränningsrummet. |
Många gånger så kan det räcka med att försöka renovera ett havererat förbränningsrum. I den mån det kan finnas tillräkligt med material att jobba i, så är det billigare i dom flesta gånger att svarva den skadade ytan för att göra toppen funktionsduglig igen. Priser på operationer i den här omfattningen brukar ligga på mellan 500 till 800 kronor. |
|
![]() |
![]() |
Vissa jobb är svårare än andra. Det här topplocket från en gammal luftkyld Yamaha 360 var extra knöligt. Vad som gör det svårt är att det inte finns vettiga ställen att fästa eller fixera lägen för stabil bearbetning. Tändstiftshål som sticker ut åt olika håll,inga plana ytor mm. Nedre bilden visar det färdiga förbränningsrummet Pris på ett sånt här jobb landar på ca 1900 kronor. Plansvarvning och anpssning av grytan och klämspalten. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Standard orginaltopplock till Honda RS-250 som jag har byggt om för att möjliggöra byten av förbränningsrum, med olika storlekar och volym. Bilderna visar dels topplock som är obearbetade samt lösa förbränningsrum som är anpassade så dom ligger perfekt i urfräsningen på topplocket. För prisuppgifter var vänlig och ring eller skriv så får vi se vad vi kan hjälpa till med. |
|
![]() |
![]() |
Jag tillverkar förbränningsrum helt efter kunder specificationer eller som i det här fallet då jag kopierade ett befintligt förbränningsrum. Priser på operationer i den här omfattningen från ca 1600 kronor per styck. |
|
![]() |
![]() |
Special förbränningsrum 50cc framtaget i det här fallet till att passa, I det här här fallet Grohmanncylinder. Racingtändstift Brisk 10 mm! Pris ca 1800 Kronor |
|
![]() |
|
Specialfräsning av ett Stage6 förbränningsrum på uppdrag. Pris ca 800 Kronor |
|
![]() |
|
Här är ett annat jobb som jag har gjort! Det här topplocket är från en gammal luftkyld Maico 50cc Classic Racing hoj. Det gamla förbränningsrummet var i dåligt skick med porer i aluminiumet,fel klämspaltsavstånd vinkel och bredd.. Med andra ord det blev tvunget att göra ett nytt som som var bättre lämpat för uppgiften! :=) Pris på ett sånt här jobb landar på från ca 1900 kronor. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Nya förbränningsrum skräddarsydda för racing i olka klasser. Den här toppen är numera på en äldre Classic Racingmotor. |
|
![]() |
|
Jag åtar mig att planfräsa motorcykeltopplock samt även mindre småbilstopplock. Pris på förfrågan. |
|
![]() |
Den här bilden visar hur man bygger ett topplock från en bit aluminium. Det ena är färdigt och det andra håller på att få kylflänsar. |
![]() |
Honda PX 50-70 topplock som ska bli modifierade till att möta kraven på MOFA tävlingar nere i Tyskland. Det är Alex som har skickat dessa till mig för modifiering. Problemet med dom här är bland allt annat är att tändstiftet inte är centrerat i förbränningsrummet. |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
att nya modulen passar |
![]() |
|
![]() |
skall pressas in i topplocket |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|